top of page

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av digitale tjenester over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

​

1. Om tjenesten


Tjenestens Formål


Dette er en tjeneste som forenkler prosessen med å finne ut hva man kan bygge på en eiendom.


Ved å bruke løsningen kan man få tilgang til viktige reguleringsbestemmelser, kommunedelplaner og annen relevant informasjon som er nødvendig for byggesøknader.
Man kan også laste ned alle nødvendige dokumenter som PDF.

Bruk av Tjenesten
Skriv inn by og adresse i søkefeltet for å få en oversikt over relevante reguleringsbestemmelser og planer som gjelder for den aktuelle eiendom.
Last ned dokumentene som PDF for enkel tilgang og bruk.

Innhold av Dokumentene
Reguleringsbestemmelser: Informasjon om hvilke reguleringer som gjelder for din eiendom.
Kommunedelplaner: Kommunens planer som påvirker ditt område.

​

2. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

​

3. Partene

Selger er 3D Bolig AS, Postboks 4241 Nydalen, 0401 Oslo, E-post: post@3dbolig.no, Tel: 90761976, 896 435 302, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

​

4. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

​

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

​

6. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker Vipp, kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

​

7. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har mottatt leveransen.

Tjenesten skal leveres digitalt til kjøperen.

​

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

​

9. Angrerett

§ 22.Unntak fra angreretten

Det er ikke angrerett på denne tjenesten, jf. Angrerettloven § 22 bokstav c. og n.

​

10. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer tjenesten kan kjøper kreve kjøpesummen tilbake fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

​

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

​

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen.

​

Erstatning

Selger kan ikke holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tap eller skade som følge av bruk av tjenesten.
Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, tap av fortjeneste, data, eller andre immaterielle tap.

11. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Selger fraskriver seg alt ansvar for feil leveranse av informasjon eller dokumenter.
Det gis ingen garanti for at tjenesten vil være fri for feil eller avbrudd.
Ingen Garanti for Informasjonens Riktighet
Selger fraskriver seg alt ansvar for eventuelle feil eller mangler i informasjonen som leveres gjennom tjenesten.
Informasjonen som gis er basert på tilgjengelige data og kan endres uten varsel.

​

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

​

Prisavslag

Kjøper kan ikke kreve prisavslag på tjenesten.

Heving

Tjenesten er digital leveranse og kan ikke heves, når den er levert.

​

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Kjøper betaler for tjenesten før leveranse. Det kan derfor ikke oppstå mislighold fra kjøper sin side.

​

Oppfyllelse

Kjøper betaler for tjenesten før leveranse. Det kan derfor ikke oppstå manglende oppfyllelse fra kjøper sin side.

​

Heving

Kjøper betaler for tjenesten før leveranse. Det kan derfor ikke oppstå manglende oppfyllelse fra kjøper sin side og heller ikke aktuell problemstilling for heving av kjøpet.

​

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Kjøper betaler for tjenesten før leveranse. Det kan derfor ikke oppstå økonomisk mislighold fra kjøper sin side.

​

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

Tjenesten er en digital leveranse, så det er ikke aktuelt med gebyr i denne sammenheng

.

13. Garanti

Selger fraskriver seg alt ansvar for feil leveranse av informasjon eller dokumenter.
Det gis ingen garanti for at tjenesten vil være fri for feil eller avbrudd.
Ingen Garanti for Informasjonens Riktighet
Selger fraskriver seg alt ansvar for eventuelle feil eller mangler i informasjonen som leveres gjennom tjenesten.
Informasjonen som gis er basert på tilgjengelige data og kan endres uten varsel.

​

14. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

​

15. Gjeldende Lovgivning
Disse vilkårene er underlagt og skal tolkes i samsvar med gjeldende lovgivning i Norge. Eventuelle tvister skal løses ved norske domstoler. 3D Bolig`s forretningsadresse er verneting.

​

16. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

3D Bolig AS
Postboks 4241 Nydalen
0401 OSLO

Telefon dagtid 09-15
(+47) 90761976
E-post: support@3dbolig.no
Følg oss på
 
 
 
 
Copyright © 2006-2019 3D Bolig AS

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

Personvernerklæring for www.3dbolig.no Sist oppdatert: 25.09.2024 1. Innledning Hos 3D Bolig tar vi ditt personvern på alvor. Denne personvernerklæringen forklarer hvordan vi samler inn, bruker, lagrer og beskytter dine personopplysninger i samsvar med GDPR og norsk lovgivning. Ved å bruke vår nettside, samtykker du til at vi behandler dine personopplysninger i samsvar med denne erklæringen. 2. Hvilke personopplysninger samler vi inn? Når du besøker vår nettside eller benytter våre tjenester, kan vi samle inn følgende typer personopplysninger: •Kontaktinformasjon: Navn, e-postadresse, telefonnummer når du sender inn en henvendelse via skjemaer på nettsiden. •Brukerdata: Informasjon om hvordan du bruker nettsiden vår, inkludert IP-adresse, nettlesertype, enhetstype, besøkte sider og tid brukt på siden. •Cookies: Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre brukeropplevelsen. Les mer om vår bruk av cookies i vår [cookie-erklæring]. 3. Hvordan bruker vi personopplysningene dine? Vi bruker de innsamlede personopplysningene til følgende formål: •Til å besvare dine henvendelser: Hvis du kontakter oss via skjemaer eller e-post, bruker vi opplysningene til å besvare din forespørsel. •Til å forbedre nettsiden: Vi analyserer bruken av nettsiden for å forbedre innhold og funksjonalitet. •Markedsføring: Med ditt samtykke kan vi sende deg relevant informasjon om våre tjenester. 4. Deling av personopplysninger Vi deler ikke dine personopplysninger med tredjeparter uten ditt samtykke, med mindre det er nødvendig for å: •Oppfylle en juridisk forpliktelse. •Beskytte våre rettigheter, eiendom eller sikkerhet. •Levere tjenester gjennom pålitelige tredjepartsleverandører som hjelper oss med drift av nettsiden (f.eks. hosting-leverandører). Disse leverandørene er underlagt strenge avtaler om å beskytte dine personopplysninger. 5. Dine rettigheter I henhold til GDPR har du følgende rettigheter: •Innsyn: Du har rett til å be om en kopi av personopplysningene vi har lagret om deg. •Korrigering: Du kan be om at feilaktige opplysninger om deg blir rettet. •Sletting: Du kan be om at vi sletter dine personopplysninger når det ikke lenger er nødvendig å oppbevare dem. •Begrensning: Du kan be om begrensning av behandling av dine personopplysninger. •Innsigelse: Du kan når som helst protestere mot vår behandling av dine opplysninger til markedsføringsformål. •Dataportabilitet: Du kan be om at dine personopplysninger overføres til en annen tjenesteleverandør i et strukturert, maskinlesbart format. For å utøve dine rettigheter kan du kontakte oss via e-post på [din e-postadresse]. 6. Oppbevaring av opplysninger Vi lagrer personopplysninger så lenge det er nødvendig for de formålene de ble samlet inn for, eller så lenge loven krever det. 7. Sikkerhet Vi tar sikkerheten til dine personopplysninger på alvor og har iverksatt passende tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte dem mot uautorisert tilgang, endring, eller ødeleggelse. 8. Endringer i personvernerklæringen Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen for å reflektere endringer i vår praksis eller lovpålagte krav. Oppdateringer vil bli publisert på denne siden, og datoen for siste oppdatering vil bli endret. 9. Kontaktinformasjon Hvis du har spørsmål om vår behandling av dine personopplysninger eller ønsker å utøve dine rettigheter, kan du kontakte oss på: •3D Bolig •E-post: support@3dbolig.no •Telefon: 90761976 •Adresse: Postboks 4241 Nydalen, 0401 OSLO

bottom of page