Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av digitale tjenester over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.
​
1. Om tjenesten
Tjenestens Formål
Dette er en tjeneste som forenkler prosessen med å finne ut hva man kan bygge på en eiendom.
Ved å bruke løsningen kan man få tilgang til viktige reguleringsbestemmelser, kommunedelplaner og annen relevant informasjon som er nødvendig for byggesøknader.
Man kan også laste ned alle nødvendige dokumenter som PDF.
Bruk av Tjenesten
Skriv inn by og adresse i søkefeltet for å få en oversikt over relevante reguleringsbestemmelser og planer som gjelder for den aktuelle eiendom.
Last ned dokumentene som PDF for enkel tilgang og bruk.
Innhold av Dokumentene
Reguleringsbestemmelser: Informasjon om hvilke reguleringer som gjelder for din eiendom.
Kommunedelplaner: Kommunens planer som påvirker ditt område.
​
2. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
​
3. Partene
Selger er 3D Bolig AS, Postboks 4241 Nydalen, 0401 Oslo, E-post: post@3dbolig.no, Tel: 90761976, 896 435 302, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
​
4. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
​
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
​
6. Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker Vipp, kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
​
7. Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har mottatt leveransen.
Tjenesten skal leveres digitalt til kjøperen.
​
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.
​
9. Angrerett
§ 22.Unntak fra angreretten
Det er ikke angrerett på denne tjenesten, jf. Angrerettloven § 22 bokstav c. og n.
​
10. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke leverer tjenesten kan kjøper kreve kjøpesummen tilbake fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
​
Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.
Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.
​
Heving
Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.
Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen.
​
Erstatning
Selger kan ikke holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tap eller skade som følge av bruk av tjenesten.
Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, tap av fortjeneste, data, eller andre immaterielle tap.
11. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Selger fraskriver seg alt ansvar for feil leveranse av informasjon eller dokumenter.
Det gis ingen garanti for at tjenesten vil være fri for feil eller avbrudd.
Ingen Garanti for Informasjonens Riktighet
Selger fraskriver seg alt ansvar for eventuelle feil eller mangler i informasjonen som leveres gjennom tjenesten.
Informasjonen som gis er basert på tilgjengelige data og kan endres uten varsel.
​
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
​
Prisavslag
Kjøper kan ikke kreve prisavslag på tjenesten.
Heving
Tjenesten er digital leveranse og kan ikke heves, når den er levert.
​
12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Kjøper betaler for tjenesten før leveranse. Det kan derfor ikke oppstå mislighold fra kjøper sin side.
​
Oppfyllelse
Kjøper betaler for tjenesten før leveranse. Det kan derfor ikke oppstå manglende oppfyllelse fra kjøper sin side.
​
Heving
Kjøper betaler for tjenesten før leveranse. Det kan derfor ikke oppstå manglende oppfyllelse fra kjøper sin side og heller ikke aktuell problemstilling for heving av kjøpet.
​
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Kjøper betaler for tjenesten før leveranse. Det kan derfor ikke oppstå økonomisk mislighold fra kjøper sin side.
​
Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Tjenesten er en digital leveranse, så det er ikke aktuelt med gebyr i denne sammenheng
.
13. Garanti
Selger fraskriver seg alt ansvar for feil leveranse av informasjon eller dokumenter.
Det gis ingen garanti for at tjenesten vil være fri for feil eller avbrudd.
Ingen Garanti for Informasjonens Riktighet
Selger fraskriver seg alt ansvar for eventuelle feil eller mangler i informasjonen som leveres gjennom tjenesten.
Informasjonen som gis er basert på tilgjengelige data og kan endres uten varsel.
​
14. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
​
15. Gjeldende Lovgivning
Disse vilkårene er underlagt og skal tolkes i samsvar med gjeldende lovgivning i Norge. Eventuelle tvister skal løses ved norske domstoler. 3D Bolig`s forretningsadresse er verneting.
​
16. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.